1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
Jelen Általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a magosbolt.hu Webáruházból (továbbiakban Webáruház vagy webáruház) történő vevői megrendelés elfogadásával létrejövő szerződés feltételeit. A webáruházi értékesítés során a webáruházat működtető Vállalkozás az Eladó fél, a Vevő vele köt szerződést, részére fizeti az ellenértéket, és ő teljesíti a szerződést.
Jelen ÁSZF tartalmazza a Polgári Törvénykönyv valamint a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint kötelező előzetes tájékoztatásokat is. Amely kötelező tájékoztatás az ÁSZF-ben jellege folytán nem szerepel – például termékleiírás, árak, díjak – az a webáruház honlapon a termék adatlapján található. Ezen tájékoztatások is a szerződés részét képezik.
2.1.A Webáruházat működtető vállalkozás megnevezése
Cégadatok:
Neve: GÁPA Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövid elnevezése: GÁPA Kft.
Székhelye: 1138 Budapest, Viza utca 9. B. ép. II. em. 5.
Telephelye: 1093 Budapest, Vámház krt 1-3. fszt. C/III-5.
A vállalkozás üzleti tevékenysége helyének postai címe: 1092 Budapest, Vámház krt 1-3. fszt. C/III-5.
Cégjegyzékszáma: 01-09-904564, nyilvántartja: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószáma: 14454897-2-41
Képviselő: Gábor József ügyvezető
e-mail: info@magosbolt.hu
telefonszám: +36-1-3663380
Nyitva tartás: H: 7:00-17:00 óra, K-P: 7:00-18:00 óra, Szo: 7:00-15:00 óra
Jelen ÁSZF alkalmazásában a továbbiakban „Vállalkozás” kifejezés alatt ezen vállalkozást kell érteni.
A tárhely-szolgáltató adatai:
A tárhely-szolgáltató cégneve: Total Studio Korlátolt Felelősségű Társaság
A tárhely-szolgáltató székhelye: 1043 Bp., Kassai utca 11. IV/24.
A tárhely szolgáltató elektronikus elérhetősége: info@totalstudio.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: https://www.totalstudio.hu/
2.2.Webáruház megnevezése: magosbolt.hu
Honlapja: magosbolt.hu
Jelen ÁSZF alkalmazásában a továbbiakban a „Webáruház” kifejezés alatt ezen webáruházat és a Vállalkozást kell érteni.
2. A VEVŐ SZEMÉLYÉT ÉRINTŐ KIKÖTÉSEK
2.1. A Webáruházzal szerződéskötésre csak nagykorú személy jogosult. A Vevő az ÁSZF elfogadásával nyilatkozik arról, hogy tizennyolcadik életévét betöltötte és cselekvőképességében nem korlátozott.
2.2. A webáruházi termékek Vevő általi üzletszerű gazdasági tevékenység keretében történő forgalmazása, továbbértékesítése nem engedélyezett.
3. AZ ÁSZF HATÁLYA
3.1. Jelen ÁSZF akkor válik a szerződés részévé, ha azt a Vásárló elfogadta. E célból a Webáruház honlapján az ÁSZF tartalmát a vásárló a szerződéskötést megelőzően megismerheti.
3.2. Jelen ÁSZF-t közzétettük és folyamatosan hozzáférhető a Webáruház honlap láblécében, innen a vásárlónak letölthetősége van arra, hogy előhívja és tárolja azt.
3.3. Ha a vásárló nem fogadja el az ÁSZF-t, a szerződés nem jön létre, a Vásárló a Webáruháztól jogviszony hiányában adásvétel teljesítését, termék átadását nem követelheti.
3.4. A Vevőnek az ÁSZF elfogadásával egyidejűleg, a megrendelés elküldése előtt nyilatkoznia kell a Webáruház adatkezelési tájékoztatójának megismeréséről. E célból az Adatkezelési tájékoztató a Webáruház honlapjának láblécében közzétételre kerül.
4. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
Jelen ÁSZF alkalmazásában:
1. Vevő: a Webáruházban rendelést feladó személy, a vásárló, aki lehet magánszemély (fogyasztó), egyéni vállalkozó, gazdasági társaság, vagy más szervezet.
2. Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
3. Vállalkozásnak minősülő Vevő: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy (nem fogyasztó).
4. Áru: A Webáruházban értékesítésre kínált ingó dolog,
5. Termék: áru
6. Honlap: a Webáruház honlapja: magosbolt.hu
7. Szerződés: A Vevő és a Vállalkozás között a megrendelés elfogadásával és Vállalkozó által kifejezett visszaigazolással létrejött kölcsönös jognyilatkozat
8. Felek: a Vevő és a Vállalkozás.
5. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ELLŐTI TÁJÉKOZTATÁSOK
5.1. A Ptk. szerinti tájékoztatások
Figyelemmel arra, hogy a Webáruházzal elektronikus úton történik a szerződéskötés, a Ptk. 6:82-85.§-ban előírt előzetes tájékoztatási kötelezettségnek az alábbiak szerint teszünk eleget, azzal, hogy ezen tájékoztatás és az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások egyaránt vonatkoznak a fogyasztónak minősülő vásárlókra, és a fogyasztónak nem minősülő vállalkozásokra, szervezetekre is, és a szerződés részét képezik.
5.1.1 Tájékoztatás a szerződéskötés technikai lépéseiről:
A szerződéskötés folyamata Webáruházunkban a következő:
A Vevő a termék kiválasztásával, számlázási és szállítási adatai megadásával és az előzetes tájékoztatásokat is tartalmazó ÁSZF elfogadásával elküldi megrendelését a Webáruház honlapján. Ez jogi értelemben a Vevő szerződési ajánlatának minősül.
A szerződéskötés technikai lépései a következők:
- Webáruházban történő megrendeléshez / vásárláshoz lehetséges, de nem kötelező regisztrálni. Regisztráció esetén meg kell adni a vevői kapcsolattartói, számlázási, szállítási adatokat, ezt követő újabb vásárlás esetén ezen adatokat rögzíteni nem kell.
- A megvásárolni kívánt termék adatlapján tájékozódhat a termék lényeges tulajdonságairól.
- A termék árára vonatkozó tájékoztatást minden esetben a termék adatlapján tettük közzé.
- A termék megvásárlását, a megrendelés feladását a „Kosár ikon/Kosár” gombra kattintással tudja indítani. Ezzel a terméket kijelölte vásárlásra. Itt kell megadni a rendelés mennyiségi adatait is.
- Ezt követően a Webáruház megfelelő űrlapjain meg kell adnia személyes adatait, számlázási és szállítási adatait.
- Bankkártyás, átutalásos és utánvétes fizetési módokat alkalmazunk, ezeket a megrendelés leadását megelőzően a megfelelő mezők kitöltésével a vásárlónak kell kiválasztania, megadnia.
- Ha átutalásos fizetési módot választ, díjbekérőt küldünk az ellenérték utalásához. Az ellenérték beérkezésének napján kiállítjuk és küldjük a számlát, és a terméket feladjuk.
- Utánvétes fizetés esetén a termék átadásának feltétele az ellenérték helyben történő kiegyenlítése, bankkártyával / készpénzzel.
- Vállalkozó fenntartja a jogot arra vonatkozóan, hogy a nyilvántartása szerint tartozással rendelkező vevőknek újabb megrendelést ne teljesítsen - egészen addig, amíg a Vevő az előző át nem vett rendeléséből származó tartozását ki nem egyenlítí. Vevő az előző tartozás kiegyenlítését utalással - az Eladó által kiállított és kiküldött díjbekérő számlán történő bekéréssel teheti meg. Eladó ennek beérkezése után küldi ki Vevőnek az aktuális rendelését.
- Amennyiben Ön korábban már a megrendelt Terméket – legalább kettő alkalommal - nem vette át (az elállási jog gyakorlását kivéve), vagy „Rendelés átvétel visszautasítva” jelzéssel érkezett vissza a Vállalkozáshoz, a Vállalkozás a legközelebbi rendelés során a vételár és a kiszállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti a megrendelés teljesítését. A Vállalkozásnak jogában áll visszatartani a Termék(ek) átadását, amíg meg nem győződik arról, hogy Ön a Termék árát sikeresen megfizette az elektronikus fizetési megoldás igénybevételével (beleértve azt az esetet, amikor az átutalással fizetett termék esetén a Vásárló tagállama szerinti pénznemben utalja át a vételárat és az átváltás, valamint a banki költségek miatt a Vállalkozáshoz nem érkezik meg a vételár és a szállítási díj alapján meghatározott összeg). A Vállalkozás a vételár kiegészítésére hívja fel a Vevőt, ha a Termék árának megfizetésére nem teljes mértékben került sor.
- A megrendelés elküldése előtt a képernyőn összesítve megtekinthetők a termékre vonatkozó adatok – mennyiség, egységár, ellenérték, szállítási költség, összes fizetendő – és a megrendelő által megadott vevői és szállítási adatok.
- A megrendelés elküldése előtt egy négyzetbe helyezett pipával nyilatkoznia kell az ÁSZF elfogadásáról és az Adatkezelési tájékoztató megismeréséről.
- A megrendelés elküldésével megtett vevői szerződési ajánlat beérkezését a Webáruház e-mailben késedelem nélkül visszaigazolja. Ezen visszaigazolásban tájékoztatásul megküldjük Önnek Általános Szerződési Feltételeinket, amely a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet szerinti tájékoztatásokat is tartalmazza. Ez a visszaigazolás még nem jelenti a szerződési ajánlat elfogadását.
- A Webáruház a szerződési ajánlat elfogadásáról külön e-mailt küld a vásárlónak.
- A szerződés a Webáruháznak a Vevő szerződési ajánlatára tett kifejezett elfogadó nyilatkozatával jön létre.
- Webáruházban leadott megrendelések esetén Vállalkozás fenntartja annak a lehetőségét, hogy a megrendelést indoklás nélkül visszautasítsa, esetleg telefonon, e-mailben Vevőtől pontosítást kérjen annak érdekében, hogy extrém, a szokásos mennyiségtől eltérő, esetleg extrémnek tűnő megrendeléseket ellenőrizni tudja.
- A teljesítésről a Webáruház elektronikus számlát bocsát ki, és e-mailben küldi meg a vásárló részére.
- Az ÁSZF elfogadásával a Vevő hozzájárul elektronikus számla kibocsátásához.
A szerződés teljesítéséről a következő pontokban adunk tájékoztatást.
1. Tájékoztatás arról, hogy a megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül-e, a Webáruház – mint az elektronikus utat biztosító fél - rögzíti-e a szerződést, továbbá, hogy a szerződés utóbb hozzáférhető lesz-e;
Az előbbiek szerint a Webáruházzal megkötött szerződés:
- nem minősül írásba foglalt szerződésnek,
- azt a Webáruház nem rögzíti, és
- az a honlapon utóbb nem lesz hozzáférhető.
2. Tájékoztatás azokról az eszközökről, amelyek az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és kijavítását a szerződési jognyilatkozat megtételét megelőzően biztosítják:
A Vevőnek a Megrendelés elküldése előtt lehetősége van az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítására és kijavítására. A hibák azonosítását szolgálja, hogy a megrendelés elküldése előtt a megrendelés összes adatát a Vevő áttekintheti és javíthatja is. A böngésző / vagy Webáruház platform Vissza gombjával is javíthatók az adatok, illetve a kosárból a Törlés gombbal törölhetők a termékek, a Mennyiség gombra kattintva módosítható a darabszám / példányszám / mennyiség.
3. Tájékoztatás a szerződés nyelvéről
A szerződés nyelve a magyar.
4. Tájékoztatás szolgáltatási tevékenységre vonatkozó magatartási kódexről és annak elektronikus hozzáférhetőségéről, illetve az arról történő másolatkészítés módjáról
A Vállalkozás nem csatlakozott magatartási kódexhez.
5.2 Előzetes tájékoztatások Fogyasztók részére
A Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti tájékoztatási kötelezettségnek az alábbi 6-20. pontban írtak szerint teszünk eleget. Ezen pontok alatti tájékoztatások, az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások a Fogyasztóval megkötött szerződés részét képezik.
6. TÁJÉKOZTATÁS A TERMÉK LÉNYEGES TULAJDONSÁGAIRÓL
A Webáruházban kínált termékek (áruk,) lényeges tulajdonságairól szóló tájékoztatási kötelezettségnek a honlapon a termék adatlapján teszünk eleget. Itt minden esetben szöveges / képi tájékoztatást adunk a termék lényeges tulajdonságairól és áráról.
A Webáruházban kínált termékek kizárólag a lényeges tulajdonságaik, jellemzőik szerinti rendeltetésük által meghatározott célra alkalmasak.
A Vállalkozás fő tevékenységi köre: egyéb élelmiszer-kiskereskedelem. A Vállalkozás a weboldalon teszi közzé az aktuálisan elérhető termékeket, minimálisan feltüntetve azok megnevezését és tájékoztató jellegű fényképét, esetleg leírását. A Webáruház elsődlegesen olajos magvakat és aszalt gyümölcsöket, valamint más egyéb, élelmiszer jellegű termékeket forgalmaz. A termékek fényképei kizárólag illusztrációk, kizárólag tájékoztató jellegűek és a termék tényleges megjelenése adott esetben eltérhet a fényképen megjelenítettől, amely eltérésből adódó bármilyen kárért a Vállalkozás kizárja felelősségét. A termékek kilogramm (kg), dekagramm (dkg), gramm (g), liter (l), deciliter (dl), milliliter (ml) forint/liter (Ft/l), darab (db) megjelöléssel kerülhetnek megjelenítésre. A kiválasztott termék/ek mennyiségéről, darabszámáról a Fogyasztó folyamatosan tájékoztatásra kerül a rendeléshez használt weboldal felületén. A Vállalkozás fenntartja a jogot arra, hogy a megrendelések darabszámát, mennyiségét adott esetben maximalizálja, továbbá fenntartja a jogot arra, hogy a nem darabszám szerint kiválasztott és megrendelt termékek esetén az esetleges mérési pontatlanságból eredő eltéréssel szállítsa ki a termék/ek/et.
A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztót, Felhasználót, hogy a Webáruházban megrendelhető termékek között allergén termékek is szerepelhetnek. A Vállalkozás kéri a Fogyasztót, felhasználót, hogy a termék megrendelése előtt minden esetben tájékozódjon a megrendelni kívánt termék összetevőiről.
A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztót, hogy amennyiben valamely termék „hamarosan érkezik”, vagy „átmeneti készlethiány” esetleg „tartós készlethiány” miatt nem kapható (a továbbiakban együttesen: „készlethiányos”) jelzéssel kerül megjelölésre a Webáruházban, abban az esetben az adott termék megrendelésére, Fogyasztói kosárban történő elhelyezésére, megvásárlására nincs lehetősége a Fogyasztónak. A Vállalkozás a „készlethiányos” termék megjelöléshez kapcsolódóan lehetőséget biztosíthat arra, hogy a Fogyasztó elektronikus úton jelezze a termékre vonatkozó igényét a Vállalkozásnál és amennyiben a „készlethiányos” termék a Vállalkozásnál újra elérhető lesz, a Fogyasztó ezen készletváltozásról elektronikus úton tájékoztatást kaphat. A Fogyasztó az igényét az adott „készlethiányos” termék képe alatt megjelenő „értesítést kérek" ikonra kattintva tudja jelezni a Vállalkozás felé. Amennyiben a Fogyasztó az „értesítést kérek” ikonra kattint, az ezt követően megjelenő űrlapon nevének és e-mail címének megadásával jelezheti igényét a Vállalkozás felé arra vonatkozóan, hogy amennyiben az adott termék a Vállalkozásnál újra elérhető lesz, abban az esetben a Vállalkozás értesítse a Fogyasztót arról, hogy az adott termék újra elérhető és rendelhető a Webáruház felületén. A Fogyasztó értesítés kérésének Vállalkozás részére történő elküldése esetén a Vállalkozás tájékoztató e-mail-je automatikusan megküldésre kerül a Fogyasztó által az értesítés kérés során megjelölt e-mail címre amennyiben az adott termék újra elérhetővé és rendelhetővé válik a Webáruházban.
Részletesebb tájékoztatás a termékről az Ügyfélszolgálattól kérhető e-mailben az info@magosbolt.hu címen.
7. TÁJÉKOZTATÁS AZ ÁRRÓL ÉS A FELMERÜLŐ KÖLTSÉGEKRŐL
7.1. Az áru / szolgáltatás egységáráról és eladási áráról a honlapon a termék adatlapján adunk tájékoztatást. A feltüntetett ár a bruttó árat jelenti és forintban van kifejezve.
7.2. A megrendelés összesítőjén adunk tájékoztatást a megrendelt termékért, szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy utánvét költségéről).
7.3. Abban az esetben, ha a weboldalon a termék közismert árától eltérő, hibás, vagy nyilvánvalóan téves ár kerül feltüntetésre, a Vállalkozás nem kötelezhető a hibás, vagy nyilvánvalóan téves áron történő értékesítésre. A Vállalkozás ilyen esetben is felajánlja a Fogyasztó részére a termék közismert áron történő megvásárlásának lehetőségét, amelyről való tudomás szerzést követően a Fogyasztó ezt az árat elfogadhatja, vagy a vásárlási szándékától elállhat. A hibás vagy nyilvánvalóan téves áron visszaigazolt Fogyasztói megrendelés esetén a szerződés semmis és a szerződéskötés előtti állapotot kell helyreállítani.
8. A TELJESÍTÉS FELTÉTELEI – FIZETÉS – FUVAROZÁS - TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
A megrendelés elfogadását visszaigazoló e-mail tartalmazza a teljesítés folyamatát, a megrendelt termékek megnevezését, mennyiségét, a fizetendő összeget, a fizetési feltételeket, a szállítás határidejét és módját.
8.1. Fizetési feltételek és módok
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítőjével, az elfogadását visszaigazoló e-maillel és az értékesítés számlájával egyezően tartalmazza e termék ellenértékét és minden költséget.
Fizetési módok:
Bankkártya: Bankkártyás fizetésre az Baryon Payment Zrt. Online-bankkártyás fizetési rendszerét alkalmazzuk. Csak a sikeresen befejezett bankkártyás fizetési folyamat igazolja az ellenérték megfizetését.
Utánvét: A terméket megbízott futárszolgálat vagy saját biciklisfutár szállítja ki a vásárló által megadott címre, ahol a számla szerint fizetendő összeget a futárnak kell készpénzben vagy bankkártyával kiegyenlíteni. Az utánvétes fizetéshez külön kezelési költség kapcsolódik, amelyet a közölt szállítási költség magában foglal.
Személyes fizetés: Amennyiben a terméket személyesen veszi át a Vállalkozás székhelyén / telephelyén, lehetősége van egyidejű készpénzes vagy bankkártyás fizetésre.
A termék tulajdonjogát az ellenérték kiegyenlítéséig fenntartjuk.
8.2. Szállítási határidő és feltételek:
A Webáruházon keresztül megrendelt termékek átvétele háromféleképpen lehetséges:
a) - személyesen az üzletben
b) - saját kiszállítás, meghatározott körzetben, biciklis kiszállítással
c) - futárszolgáltatótól, illetve megbízottjától, vállalkozójától személyesen
8.2.1 Személyes átvétel:
A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztókat, Vásárlókat, hogy a weboldalon megrendelt termékek átvétele személyesen a Vállalkozás telephelyén: 1093 Budapest, Vámház krt 1-3. fszt. C/III-4-5ös üzletben van lehetőség. Személyes átvétel esetén a termék/ek átvétele vonatkozásában a megrendelni kívánt terméket/eket tartalmazó weboldal jelzi az átvétel lehetőségére biztosított napnak a nevét és azt, hogy a feltüntetett napon 12:00 órától lehet átvenni a terméket.
A Szolgáltató nyitvatartási ideje: hétfőn 7:00-tól 17:00 óráig, keddtől-péntekig 7:00-tól 18:00 óráig, szombaton: 7:00-tól 15:00 óráig (vasárnapon zárva).
Amennyiben Vevő 1 hétig nem vette át a rendelését a Vállalkozás telephelyén, Vevőnek erre vonatkozóan egy alkalommal e-mail-ben figyelmeztetést küldünk, amiben újabb egy hetet biztosítunk a rendelésének átvételére, vagyis eddig őrizzük meg a rendelést. Ezt követően a rendelést töröljük, így Vevőnek – ha mégis szeretné a törölt rendelésben lévő termékeket - azt újra meg kell rendelnie.
8.2.2 Futárszolgálatos kiszállítás az ország egész területére:
Kiszállítás esetén a megrendelt és kifizetett termék/ek/et a Vállalkozás futár útján juttatja el a Fogyasztó, Felhasználó által előzetesen megadott szállítási címre. A kiszállítás a megrendelést követően 2 (két) munkanapos határidővel történik.
Fontos! – A Vállalkozás felhívja a Fogyasztó, Felhasználó figyelmét, hogy a kiszállítási határidő legkorábbi kezdő időpontja a leadott megrendelés feldolgozásának napjától számolódik.
A megrendelés feldolgozása munkanapokon 15:00 óráig, továbbá szombaton is 15:00 óráig történik.
A munkanapon 15:00 óra után, továbbá szombaton 15:00 óra után, valamint vasárnap vagy ünnepnapokon (munkaszüneti napokon) leadott rendelések feldolgozása és a kiszállítás határidejének legkorábbi kezdő időpontja csak és kizárólag a rendelés leadását követő első munkanapon történik.
A kiszállítási határidő az alábbiak szerint alakulnak:
A 2 (kettő) munkanapos szállítási mód minden munkanap kizárólag 15:00 óráig, továbbá szombaton kizárólag 15:00 óráig érhető el.
A munkanapokon 15:00 óráig, továbbá szombaton 15:00 óráig leadott 2 (kettő) munkanapos kiszállítással vállalt megrendelések a megrendelés leadását követő 2. (második) munkanapon 23:59 óráig teljesülnek.
A Vállalkozás a munkanapokon 15:00 óra után, továbbá szombaton 15:00 óra után, valamint vasárnap vagy ünnepnapokon (munkaszüneti napokon) leadott megrendeléseket is fogadja, a megrendelések feldolgozása legkésőbb a megrendelés leadását követő 1. (első) munkanapon kezdődik, a termék/ek kiszállítása a feldolgozást követő 2. (második) munkanapon 23:59 óráig teljesül.
Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend:
Amennyiben a Vevő megtagadja a futárnál az áruátvételt, vagy a megismételt kézbesítési kísérletek alkalmával sem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut - úgy, hogy előtte a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát nem jelezte a Vállalkozás felé, megszegi a Vállalkozással kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása. Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását - amennyiben ezt Vevővel egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás is sikertelen, vagy azt nem lehet a Vevővel egyeztetni, mert a Vevő megtagadja az együttműködést, Vállalkozás jogosult a Vevővel kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vevő felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vevő által a rendeléskor használt emailt, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vevő email fiókjában hozzáférhetővé válik.
Át nem vett csomag költségtérítése:
A Webáruház és a Fogyasztó(Vevő) között a Webáruház internetes oldalán leadott megrendelést követően elektronikus úton kötött adásvételi szerződés jön létre, amelyben a megrendelés pillanatában a Vevő azt is tudomásul veszi, hogy a rendelése fizetési kötelezettségekkel jár. Tehát ezen szerződés létrejötte alapján a Fogyasztó (Vevő) köteles a vételár kifizetésére és a csomag átvételére, valamint köteles együttműködni a Webáruházzal, és tájékoztatni őt minden olyan lényeges körülményről, ami a szerződés teljesítésével kapcsolatos (Ptk. 6:215. § és Ptk. 6:62. (1) §). A Fogyasztó (Vevő) köteles tájékoztatni a Webáruházat vagy annak megbízottját a futárcéget arról, ha valamilyen ok miatt nem tudja átvenni a csomagot vagy azt csak egy későbbi időpontban tudja megtenni. Az át nem vett csomag jogkövetkezménye az, hogy a Fogyasztó (Vevő) a szerződésszegéssel okozott károkért való felelősség általános szabályai szerint köteles megtéríteni a Webáruház számára a csomag át nem vétele miatt keletkezett kárt, azaz az át nem vett csomagokkal kapcsolatban felmerült és tételesen igazolható (szállítási, fuvarozási, újracímkézési, továbbá a munkadíj) költség mértékével megegyező kötbér összegét köteles átutalni a Webáruház felé. A kötbér összegével megegyező pénzügyi bekérőt a vásárlás során megadott e-mail címére küldjük, ezen a bizonylaton megtalálható a Webáruház számlaszáma.
Szállítási díjak:
- Vásárlói kosár érték 1,- Ft összegtől 15.000,- Ft összegig - kiszállítási díja: 2000,- Ft
- Vásárlói kosár érték 15.001,- Ft összegtől 30.000,- Ft összegig - kiszállítási díja: 1000,- Ft
- Vásárlói kosár értéke 30.001,- Ft összegtől – kiszállítási díja: 0,- Ft
Utánvételi díj:
Futárszolgáltató igénybevételével történő kiszállítás esetén a Fogyasztó abban az esetben, ha ellenérték megfizetésének módja készpénzben, vagy futárnál bankkártyával történik, köteles utánvételi díjat megfizetni.
- Amennyiben a megrendelni kívánt termék/ek összértéke a futárnál készpénz vagy bankkártyás fizetési mód választása esetén a 30.000,- Ft azaz harmincezer forint összeget nem éri el, az utánvételi díj összege rendelésenként egyszeri 500,- Ft azaz ötszáz forint, amely összeg feltüntetésre kerül a vásárlói kosárban a weboldalon, illetve a megrendelés összesítő elektronikus levélben.
A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztókat, hogy az ÁSZF-ben meghatározott szállítási időpontok tájékoztató jellegűek, a változás jogát a Vállalkozás fenntartja.
A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztókat, hogy a rendelés visszaigazolását tartalmazó e-mail tartalmazza a termék átvételére biztosított napot, vagy a kiszállítás első megkísérlésének napját.
Futárszolgáltatóval történő kiszállítás esetén a „vásárlói kosár” a termék/ek kiválasztását követően feltünteti a kiszállítás első megkísérlésének napját, továbbá a rendelési összesítést tartalmazó e-mail is feltünteti a kiszállítás első megkísérlésének napját.
8.2.3 Biciklis futáros kiszállítás a telephely közelében meghatározott területre:
Biciklis kiszállítás esetén a megrendelt termék/ek/et a Vállalkozás saját biciklis futárja útján juttatja el a Fogyasztó, Felhasználó által előzetesen megadott szállítási címre. A kiszállítás a megrendelést követő munkanapon történik.
Fontos! – A Vállalkozás felhívja a Fogyasztó, Felhasználó figyelmét, hogy a kiszállítási határidő legkorábbi kezdő időpontja a leadott megrendelés feldolgozásának napjától számolódik. A megrendelés feldolgozása csak és kizárólag munkanapokon 15:00 óráig történik. A munkanapon 15:00 óra után, továbbá hétvégén, hétfőn, vagy munkaszüneti napokon leadott rendelések feldolgozása és a kiszállítás határidejének legkorábbi kezdő időpontja csak és kizárólag a rendelés leadását követő első munkanapon történik.
A kiszállítási határidő az alábbiak szerint alakulnak:
A biciklis szállítás minden kedden és csütörtökön, kizárólag 9:00 órától 13:00 óráig tartó időablakban történik.
A munkanapokon 15:00 óráig, illetve szombaton 15 óráig leadott biciklis kiszállítással vállalt megrendelések kiszállítása a megrendelés leadását követő munkanapon 9-13:00 óráig teljesülnek.
A Vállalkozás a 15:00 óra után, hétvégén, és munkaszüneti napokon leadott megrendeléseket is fogadja, a megrendelések feldolgozása csak és kizárólag a megrendelés leadását követő 1. (első) munkanapon kezdődik.
- keddi kiszállítással a szerda 15:00 órától következő hétfő 15:00 óráig beérkezett rendeléseket szállítjuk ki
- csütörtöki kiszállítással a hétfő 15:00 órától szerda 15:00 óráig beérkezett rendeléseket szállítjuk ki
Felhívjuk Vevőink figyelmét arra, hogy a biciklis futár a kiszállítás előtt felhívja telefonon a Vevőt és csak abban az esetben kezdi meg a kiszállítást, ha a Vevő a telefont felveszi és a kiszállítási időpontot telefonon, szóban is megerősíti.
Amennyiben a biciklis futár nem éri el a Vevőt, a csomag kiszállításának időpontja a következő napra csúszik (ami szintén 9h-13h közötti időablakban teljesül), de előtte a futár ezen a módosított napon is ugyanúgy felhívja a Vevőt a rendelés kiszállításának a megerősítésére.
Háromszori kísérlet után a rendelést töröljük.
Szállítási terület:
- Vállalkozás az alábbi budapesti irányítószámok alá eső területre vállalja a bicikli futáros kiszállítást: 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1061, 1065, 1066, 1072, 1075, 1085, 1092, 1093
Hibás kiszállítási cím megadása esetén, amikor a Fogyasztó által a weboldalon megadott szállítási cím szerint elérhető a szállítás, de ez a cím nem azonos azzal a címmel, ahová a Fogyasztó valójában szeretné kérni a kiszállítást, (pl. elütés történt, vagy nem laknak már azon a címen) és a valós kiszállítási cím a Vállalkozás által megjelölt területen kívül van, Vállalkozás nem kötelezhető a valós címre kiszállítani a rendelést.
Szállítási díjak:
- a biciklis kiszállítással való rendelés teljesítése csak és kizárólag 10.000Ft kosárérték elérése ellenében történik
- Vásárlói kosár érték 10.000,- Ft összegtől 14.999,- Ft összegig - kiszállítási díja: 2.000,- Ft
- Vásárlói kosár érték 15.000,- Ft összegtől 19.999,- Ft összegig - kiszállítási díja: 1.500,- Ft
- Vásárlói kosár érték 20.000,- Ft összegtől 24.999,- Ft összegig - kiszállítási díja: 1.000,- Ft
- Vásárlói kosár érték 25.000,- Ft összegtől 29.999,- Ft összegig - kiszállítási díja: 500,- Ft
- Vásárlói kosár értéke 30.000,- Ft összegtől – kiszállítási díja: 0,- Ft
A szállítással kapcsolatos további részletes tájékoztatás a Webáruház honlap láblécében a „Szállítási és átvételi módok” menüpont alatt érhető el.
9. A VEVŐI PANASZOK KEZELÉSÉNEK MÓDJA
A Webáruház panaszkezelési rendje a következő:
A Fogyasztó a Webáruháznak, alkalmazottjának, megbízottjának az áru Fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Webáruházzal.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.
Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint kell eljárni.
A telefonon vagy elektronikus úton hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a Fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a Fogyasztó panaszának részletes leírása, a Fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a Vállalkozás nyilatkozata a Fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az írásbeli panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles.
A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Vállalkozás a Fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veheti a békéltető testületi eljárást.