Zabpehely


480 Ft / kg






Zabpehely


 

 

Tartalmaz:

B, E vitamin, cink, kálium, kalcium, magnézium, vas, foszfor, szelén.

 

Miért jó?

A zabpehely rendszeres fogyasztása rendkívül jó hatással van az egészségünk megőrzésére, érdemes beépíteni a mindennapi használatba. Tehetjük ezt nagy és apró szemű zabpehelyként, de zabpehelylisztként is, kiválóan alkalmasak a kevésbé egészséges ételösszetevők kiváltására, helyettesítésére.

Nagyon sok ásványi anyagot, vitamint továbbá antioxidánsokat tartalmaz, sőt kiváló vasforrásnak is számít. Emellett fehérje tartalma is kiemelkedőnek számít, ha növényi viszonylatban nézzük.

A testsúly kordában tartása nem elhanyagolható szempont a zabpehely fogyasztása során, glikémiás indexe alacsony, felszívódása lassan történik, így nem emeli meg jelentősen a vércukorszintünket. Olyan víz oldékony rostanyagok is megtalálhatók benne, amelyek jelentős mennyiségű vizet tudnak megkötni, ennek , és magas rosttartalmának is köszönhetően emésztést serkentő hatással bír, továbbá a teltségérzet kialakulása is hamarabb jön el , és jóval tovább is tart, mint sok más étel esetében.

Alacsony GI-je miatt cukorbetegek számára is ajánlott, különösen jól stabilizálja a vércukorszintet. A főtt zabpehely még alacsonyabb GI-vel rendelkezik, mint a nyers, mivel a főzés felszabadítja a korábban is említett vízoldékony rostokat. Ezek a rostok lehetővé teszik, hogy a glükóz csak lassan jusson a véráramba.

A zabpehely rendszeres fogyasztása -különösen alacsony zsírtartalmú étrenddel kombinálva- rendkívül jó hatással van a koleszterinszintre, a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát is jelentősen csökkenheti.

A rák megelőzését is elősegíti, oldhatatlan rostjai ugyanis csökkentik egyes savak
toxicitását, és méreganyagoktól szabadítják meg a szervezetet.

Fogyasztása jó hatással van még a hajra és a bőrre, javítja a csontok általános állapotát is. Regenerálja az idegeket, élénkíti, táplálja az egész idegrendszert , segít a kimerültség és fokozott stressz esetén is. Gyulladásgátló anyagokat tartalmaz, nyugtatja a gyomrot, beleket, természetes lúgosító hatásával a szervezet savasodását képes megkötni, megszüntetni.


Felhasználása:

A zabpelyhes levesek, főzelékek, sütemények, müzlik lényege, hogy zabpellyel helyettesíthetünk/kiválthatunk kevésbé egészséges ételösszetevőket, ettől rostdúsabb, táplálóbb, egészségesebb élelmet kapunk.

 Készíthetünk fasírtot: egy kicsit tejbe áztatva, kinyomkodva helyettesíthetjük vele a zsemlét.

Panírozhatunk vele, és még ropogósabb is lesz tőle a hús és a zöldségek bundája.

Sűríthetünk vele leveseket és főzelékeket, ha a hagyományos rántás, de még a habarás helyett is adunk az ételekhez két-három evőkanállal, ezzel még a rosttartalmat is növeljük.

Sok fajta süteménynél is jól helyettesíthetjük vele a lisztet, sokat teszünk vele az egészségünkért.

Ha friss, lédúsabb gyümölccsel készítünk édességet, süteményt, érdemes szintén pár kanállal hozzátenni az előírt alapanyagokhoz, mert a zabpehely nagyon jól magába szívja a gyümölcs nedvességet, ezáltal jobb lesz az állag.

A zabpehely szétválasztó tulajdonággal is bír, nem engedi, hogy leégjen, letapadjon az étel. Szinte bármilyen fogáshoz, akár még a reggeli tojásrántottánkhoz is hozzácsaphatunk egy-két evőkanállal.

A zabpehelyből készült lisztet is bármilyen típusú liszt helyett használhatjuk, sokkal kevésbé terheli meg a szervezetet.

Készíthetünk belőle olyan innivalót, amit laktózérzékenyek is bátran fogyaszthatnak.

A zabpelyhet külsőleg is használhatjuk: borogatásként enyhíti a viszketést, pakolásként gyógyítja és szépíti az arcbőrt.

 

Jó tudni:

A zabpehely nagyonn jó diéta alapanyag, de zabpehely alapú diéta elkezdésekor figyeljünk oda, hogy csak fokozatosan emeljük a napi bevitt mennyiségét, ugyanis vannak olyan emberek, akiket nagyon felpuffaszt a hírtelen magas (bármilyen) rostbevitel.

 

Végül egy jó tanács:

Legyünk óvatosak a boltokban kapható müzlikkel, gabonapelyhekkel, olvassuk el az összetevőket, mert sok esetben mindenféle tartósítószerekkel, komoly cukortartalommal, ízfokozó és térfogatnövelő összetevőkkel dúsítva kerülnek forgalomba a reggeliző pelyhek, müzliszeletek és más zabpelyhes készítmények. A zabpehely nagyon egészséges, készítsük inkább otthon az előbb felsorolt összetevők nélkül, egészségesebben.

Ajánljuk figyelmetekbe a házi készítésű cukor és minden adalékanyagmentes mézzel pirított zabpelyhünket és a belőle készült müzlijeinket.

 

Érdekesség:

Tudjátok hogyan készül a zabpehely?

Az egész szemű zabot megtisztítják külső héjától, majd a malomüzemi tisztítás és előkészítés után, gőzöléssel, hengerek közti lapítással állítják elő.



Copyright 2017 GÁPA Kft. - Minden jog fenntartva Áraink az áfát tartalmazzák!
Az Aszaltgyümölcsök és Olajosmagvak ABC (www.magosbolt.hu) weboldalon található információk kizárólag tájékoztató jellegűek, nem minősülnek orvosi szakvéleménynek, a gyártók, forgalmazók, szállítók valamint publikus lexikonok, szakkönyvek és folyóiratok információi, ezek tartalmáért oldalunk a felelősséget nem vállalja, olvasásuk nem pótolja az orvosi kivizsgálást és gyógykezelést, ezért ajánljuk hogy problémáival forduljon szakorvoshoz!
Az adatvédelmi nyilvántartásba vételi határozatok számai: NAIH-91981/2016., NAIH-108643/2016.